25.5 C
Athens
17/05/2025
tvattica.gr
E502a541b46635ba381a14a16bcacb10 no watermark 1
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΝΕΑΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΠΟΛΙΤΙΚΗ

«Νέο Πρωτόκολλο Σωτηρίας Ζώων από τους Γαλλικούς Σιδηρόδρομους»

Κοινοποίηση

Το νέο πρωτόκολλο της SNCF για τη διάσωση ζώων στους σταθμούς

Η SNCF, η γαλλική σιδηροδρομική εταιρεία, αποφάσισε να εισαγάγει ένα νέο πρωτόκολλο για την περίπτωση που κάποιο ζώο καταφέρει να αποδράσει και να κρυφτεί κάτω από ένα τρένο, ακριβώς πριν από την αναχώρηση. Μέχρι σήμερα, δεν υπήρχε σαφής κανονισμός για την αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων, ωστόσο, μετά από δύο χρόνια συζητήσεων, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα επιτρέπει στα τρένα να καθυστερούν έως και 20 λεπτά για τη διάσωση των ζώων.

Η απόφαση αυτή προήλθε μετά τον τραγικό θάνατο του γάτου Νεκό, στον σιδηροδρομικό σταθμό του Μονπαρνάς, τον Ιανουάριο του 2023. Ο γάτος αυτός βρήκε φρικτό θάνατο όταν το τρένο που εκτελούσε δρομολόγιο από το Παρίσι προς το Μπορντό αναχώρησε, παρά την αίτηση των ιδιοκτητών του Νεκό για καθυστέρηση της αναχώρησης. Το τρένο μετέφερε 800 επιβάτες και η SNCF ισχυρίστηκε ότι ο γάτος δεν ήταν ορατός την ώρα της αναχώρησης.

Η περίπτωση του Νεκό προκάλεσε σάλο και εντονότατες αντιδράσεις στην κοινότητα. Το Ίδρυμα Μπριζίτ Μπαρντό ανέφερε στην SNCF “Δεν ντρέπεστε καθόλου;”, ενώ ο τότε υπουργός Εσωτερικών, Ζεράλντ Νταρμανέν, δήλωσε ότι ήταν “σοκαρισμένος”. Οι ιδιοκτήτριες του γάτου προσέφυγαν στη δικαιοσύνη και αρχικά κέρδισαν αποζημίωση 1.000 ευρώ για η καθεμία, αλλά η SNCF απαλλάχθηκε από κάθε ευθύνη στο εφετείο.

Ο υπουργός Μεταφορών, Κλεμάν Μπον, απηύθυνε επιστολή στον διευθύνοντα σύμβουλο της SNCF, ζητώντας του να εξετάσει “όλες τις δυνατές επιλογές” προκειμένου να τροποποιηθούν οι εσωτερικοί κανονισμοί και να ευαισθητοποιηθούν οι υπάλληλοι πάνω σε αυτά τα ζητήματα. Το καινούργιο πρωτόκολλο παρέχει οδηγίες στους υπαλλήλους της SNCF αναφορικά με τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται σε αντίστοιχες περιπτώσεις.

Η νέα διαδικασία απαιτεί από τους υπαλλήλους να έχουν στη διάθεσή τους 10 λεπτά για να αναζητήσουν το ζώο από την αποβάθρα, εφόσον ενημερωθούν από τους επιβάτες. Αν το ζώο βρίσκεται κάτω από το τρένο, οι υπάλληλοι θα έχουν άλλα 10 λεπτά για να το απομακρύνουν, χωρίς όμως να κατεβαίνουν “στην επικίνδυνη ζώνη”, δηλαδή στις ράγες. Εάν το ζώο επιμένει να κρύβεται, το τρένο μπορεί να αναχωρήσει πολύ αργά, “με την ταχύτητα ενός πεζού”, επιτρέποντας στο ζώο μια τελευταία ευκαιρία να απομακρυνθεί ασφαλώς.

Αυτό το νέο πρωτόκολλο συνδυάζει την κοινή λογική με την ανθρωπιά, σύμφωνα με εκπρόσωπο της SNCF. Η απόφαση αυτή δείχνει την κλιμακούμενη ευαισθησία της εταιρείας σε θέματα που αφορούν την ευημερία των ζώων και την ανάγκη προστασίας τους στους σιδηροδρομικούς σταθμούς.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Επίδομα θέρμανσης: Άνοιξε το myΘέρμανση για αιτήσεις

Κ. Τσουκαλάς για προανακριτική: Άλλη μια απόδειξη της a la carte μεταχείρισης των θεσμών από τον Πρωθυπουργό και τη Νέα Δημοκρατία

praktiki 4

Η Μόσχα Αντιμετωπίζει τις Προτάσεις των ΗΠΑ για την Ουκρανία με Προσεκτική Σκέψη και Δικές της Προτεραιότητες

user 3

Κώστας Λακαφώσης για Τέμπη Η ανισομερή προσέγγιση της ανάκρισης

user 3

KKE: Ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός ως Όχημα Εξυπηρέτησης Επιχειρηματικών Συμφερόντων

user 3

Εορταστικές εκδηλώσεις 25ης Μαρτίου 2025

praktiki 1