30.2 C
Athens
18/07/2025
tvattica.gr
Dcdf89a28d68f88a323686f3880eaa29
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΚΟΣΜΟΣΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Κινεζική Αυτοκινητοβιομηχανία Εξάγει Νέα Οχήματα Ως «Μεταχειρισμένα» για Να Αυξήσει τις Πωλήσεις της

Κοινοποίηση

Η Αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας και οι Επιπτώσεις στις Πωλήσεις

Η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας έχει αναδείξει μια νέα πρακτική, η οποία αφορά την τεχνητή ενίσχυση των πωλήσεών της μέσω της γκρίζας αγοράς. Αυτή η πρακτική περιλαμβάνει την καταχώριση νέων οχημάτων ως «μεταχειρισμένα», προκειμένου να διευκολυνθούν οι εξαγωγές, και έχει ήδη προσελκύσει την προσοχή διεθνών οργανισμών και τοπικών αρχών.

Συγκεκριμένα, τα αυτοκίνητα «μηδενικών χιλιομέτρων», τα οποία δεν έχουν χρησιμοποιηθεί ποτέ, αποστέλλονται σε ξένες αγορές, όπως η Ρωσία, η Κεντρική Ασία και η Μέση Ανατολή, με την κατηγορία των μεταχειρισμένων οχημάτων. Η κίνηση αυτή επιτρέπει στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να αναφέρουν ανάπτυξη στις πωλήσεις τους, ενώ ταυτόχρονα διοχετεύουν το πλεονάζον απόθεμα που είναι δύσκολο να πωληθεί στην εσωτερική αγορά.

Αντιδράσεις και Ρυθμιστικές Παρεμβάσεις

Η αμφιλεγόμενη αυτή πρακτική έχει προκαλέσει την αντίδραση των κινεζικών αρχών. Τον Μάιο του 2025, ο επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας Great Wall Motor εξέφρασε τις ανησυχίες του σχετικά με την πώληση αυτών των οχημάτων στην εγχώρια αγορά. Μάλιστα, η εφημερίδα People’s Daily με άρθρο της στις 10 Ιουνίου 2025, καταδίκασε αυτή την πρακτική, ζητώντας «σκληρή ρυθμιστική δράση» για την αποκατάσταση της τάξης στην αγορά, στο πλαίσιο ενός συνεχούς πολέμου τιμών.

Αξιοσημείωτο είναι ότι, ενώ οι πωλήσεις εσωτερικά επικρίνονται, οι εξαγωγές μεταχειρισμένων οχημάτων μηδενικών χιλιομέτρων υποστηρίζονται από πολλές περιφερειακές κυβερνήσεις στην Κίνα. Έρευνα του Reuters αποκαλύπτει ότι τουλάχιστον 20 τοπικές κυβερνήσεις, συμπεριλαμβανομένων κύριων κόμβων εξαγωγής όπως η Γκουανγκντόνγκ και η Σετσουάν, έχουν δημοσίως εκφράσει την υποστήριξή τους σε αυτή την πρακτική.

Οι Διαδικασίες Υποστήριξης Αυτής της Πρακτικής

Η διαδικασία λειτουργεί μέσω της άμεσης αγοράς των αυτοκινήτων από τους κατασκευαστές ή τους αντιπροσώπους μέσω των εξαγωγέων, αμέσως μετά την έξοδό τους από τη γραμμή παραγωγής. Τα οχήματα αυτά καταχωρούνται με κινεζικές πινακίδες κυκλοφορίας και ταξινομούνται ως μεταχειρισμένα για εξαγωγή. Αυτή η μέθοδος επιτρέπει στους κατασκευαστές να καταγράφουν τα αυτοκίνητα ως πωληθέντα και να αναγνωρίζουν τα σχετικά έσοδα.

Η σχετική αυτή πρακτική βοηθά τις τοπικές αυτοδιοικήσεις στην επίτευξη των στόχων οικονομικής ανάπτυξης που έχει θέσει το Πεκίνο. Δεδομένου ότι οι εξαγωγικές εταιρείες αγοράζουν και πωλούν κάθε αυτοκίνητο, η αξία συναλλαγής υπολογίζεται ότι διπλασιάζεται σε σύγκριση με τις τυπικές πωλήσεις νέων ή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, διογκώνοντας έτσι τεχνητά τα στατιστικά στοιχεία του ΑΕΠ.

Αυτές οι πρακτικές θέτουν σημαντικά ερωτήματα σχετικά με την σχεδίαση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κίνα, η οποία είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο. Εγείρουν ανησυχίες ότι η παραγωγή υπερβαίνει τη ζήτηση, ενισχύοντας τον παρατεταμένο εγχώριο πόλεμο τιμών και επιφέροντας κατηγορίες για «ντάμπινγκ» στις διεθνείς αγορές αυτοκινήτου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Διορισμός Κούσνερ στη Γαλλία: Πολιτικές Αντιφάσεις και Οικογενειακοί Δεσμοί στην Αμερικανική Γερουσία

user 3

Γαλλία: Ανθρωποκτονία στο Εβρέ – Ουκρανός πρόσφυγας κατηγορείται για το θάνατο γειτόνισσας μετά από διένεξη που σχετίζεται με τον πόλεμο

user 3

Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Νέα απόφαση – Από 1η Ιουλίου η εφαρμογή στις λαϊκές αγορές

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το εκπαιδευτικό πρόγραμμα οδικής ασφάλειας στους μαθήτριες/τες της Β΄ Λυκείου Βύρωνα

praktiki 1

Εντάσεις στην Ουκρανία: Η Ρωσία κατηγορεί την Ευρώπη για υπονόμευση των ειρηνευτικών προσπαθειών amid drone επιθέσεις

user 3

Ανατροπές στο κοινοβουλευτικό τοπίο: Η απόφαση για τους Σπαρτιάτες και η νέα σύνθεση της Βουλής με 297 βουλευτές

user 3